TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT
Nämä ehdot pätevät asiakkaan ja Terässiipi Bicycles Oy:n (terassiipi.fi, Pikkupurontie 2, 00880 Helsinki, Suomi, y-tunnus 3326155-7) välillä. Ehtoja sovelletaan ainoastaan, kun kauppa on tehty terassiipi.fi -verkkokaupan kautta.
Sähköposti: info(at)terassiipi.fi, Puhelin: +358 50 301 2679
Kaikki hinnat ovat euroissa ja sisältävät arvolisäveron 24%.
Jos tilaamasi tuote on loppu varastolta tai hinnoittelussamme on tapahtunut selkeä virhe, pidätämme oikeuden kaupan perumiseen.
TILAAMINEN
Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
TOIMITUS
Toimitusaika on 3-7 arkipäivää, mikäli tuote on heti saatavilla varastostamme, ja ellei ostetun tuotteen tuote-sivulla ole toisin mainittu.
Pyörät toimitetaan kuljetuksista vastaavan yhteistyökumppanin kautta asiakkaan valitseman toimitustavan mukaisesti. Lisävarusteet toimitetaan asiakasta lähimpään kuljetuksista vastaavan yhteistyökumppanin noutopisteeseen. Toimituksen hinta on riippuvainen tilauksen tuotteista. Valittujen tuotteiden toimituksen hinta on aina nähtävillä verkkokaupan ostoskori-sivulla.
Pyörä toimitetaan verkkokaupassa ilmoittamaasi osoitteeseen. Toimittaja sopii kanssasi sopivimman toimitusajankohdan.
Emme toimita tuotteitamme ulkomaille. Ulkomaiseen osoitteeseen tilattu ostos perutaan.
Kuljetusta varten pyörä on pakattu laatikkoon esikasattuna. Se tarkoittaa että pyörän vastaanottamisen jälkeen asiakkaan tarvitsee laittaa pyörä ajokuntoon. Lähetyksissämme se tarkoittaa polkimien, istuimen, ohjaustangon ja eturenkaan kiinnittämistä sekä asettamista oikeaan asentoon, sekä jarrujen, renkaiden ja muiden osien toimivuuden tarkastamista. Työkalut pyörän kasaamiseksi tulevat toimituksen mukana.
On myös tärkeä tarkistaa renkaiden paine ja lisätä ilmaa niin vaadittaessa. Näihin toimenpiteisiin tarvittavat työkalut eivät tule pyörän mukana. Ohjeet miten pyörä laitetaan ajokuntoon tulevat pyörän mukana.
Teknisissä kysymyksissä voit saada apua asiakaspalvelustamme: info(at)terassiipi.fi
PALAUTUS
Yleisten verkkokauppaehtojen mukaan sinulla on tilaamiisi tuotteisiin 30 päivän palautusoikeus. Palautus on täysin ilmainen, mikäli toimitat palautettavan tuotteen pakattuna itse Matkahuoltoon tai Matkahuollon asiamiehelle.
Tilatessasi noudon palautusta varten veloitamme noudosta aiheutuvat kulut, noin 30-40€. Noudosta aiheutuvat kulut vähennetään maksetusta summasta ostosummaa palautettaessa.
Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava tuote ja tehtävä uusi tilaus.
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, kerro mikä tuote halutaan palauttaa, mistä osoitteesta tuote mahdollisesti noudetaan ja mikä on palautuksen syy.
Huomioithan että palautettu tuote pitää olla käyttämätön, ethän poista mitään tarroja, osia tai käytä tuotetta niin, että se likaantuu. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta tuotteen täyteen arvoon saakka. Muistathan palauttaa kaikki tuotteen osat, myös käyttöohjeet ja avaimet.
Emme vastaanota bussiennakolla palautettuja tuotteita.
Palautettava tuote pitää pakata alkuperäiseen toimituspakettiin. Mikäli alkuperäinen toimituspaketti on hävitetty, voit silti palauttaa tuotteen jossain muussa kuljetusta kestävässä ja pyörää suojaavassa paketissa. Alkuperäisen toimituspaketin puuttuessa veloitamme 15€ uudesta laatikosta, joka vähennetään palautettavasta summasta. Asiakas vastaa palautuskuljetuksen riskeistä ja pyörälle mahdollisesti aiheutuvista vaurioista.
Palautettu pyörä käsitellään kun se saapuu takaisin meille ja maksun palautusprosessi aloitetaan. Rahat palautuvat tilillesi 5 arkipäivän kuluessa palautuksen tarkastamisesta.
Jos sinulle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Kerro millainen vika tuotteessa on ja myös jos haluat vaihtaa sen oikeaan. Tässä tapauksessa emme veloita palautusrahtia.
HINNAT
Pidätämme oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla terassiipi.fi-sivustolla tehtyihin ostoihin. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:
jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
jos tuhansien eurojen arvoinen pyörän hinnaksi ilmoitetaan esim 119 eur
Edellä mainituissa tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi tuotteiden yleisestä markkinahinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.
TAKUU
Akulla, moottorilla, sähköosilla, etuhaarukalla, takaiskunvaimentimella on kahden vuoden takuu. Rungolla viiden vuoden takuu.
Takuu alkaa toimituspäivämäärästä alkaen. Takuuaika koskee pyörää kokonaisuudessaan ja takuuaikana mahdollisesti vaihdetun osan takuuaika lasketaan edelleen pyörän ostopäivämäärästä alkaen.
Takuutapauksien käsittelystä vastaa Sähköpyöräkeskus Suomi. Takuuasioissa voit olla suoraan yhteydessä Sähköpyöräkeskuksen asiakaspalveluun: info(at)sahkopyorakeskus.fi.
Sähköpyöräkeskus pyytää asiakasta toimittamaan tarvittavat tiedot takuupäätöstä varten. Emme korvaa ennen takuupäätöstä tehtyjä korjauksia takuuhakemuksen mukaisiin kohteisiin.
Kaikissa myönteisissä takuupäätöksissä takuukorjaus suoritetaan riippuen takuuvian luonteesta Sähköpyöräkeskuksen omassa huollossa, huoltoverkoston yhteistyöhuoltamossa tai paikallisessa pyöräkorjaamossa.
Joissain tapauksissa nopein ja helpoin tapa takuukorjaukselle on, että kuluttaja korjauttaa itse polkupyöränsä paikallisessa pyöräkorjaamossa ja me maksamme kuitin mukaisen summan kuluttajalle.
Toimita takuuseen mennyt, vioittunut osa Sähköpyöräkeskus Suomelle kirjattuna kirjeenä tai muutoin jäljennettävissä olevana lähetyksenä. Maksamme kaikki postikulut. Kaikissa takuutilanteissa korjaus/maksu voidaan suorittaa vasta sitten, kun olemme vastaanottaneet vioittuneen osan.
Takuu kattaa materiaali- sekä valmistusvirheet. Mikäli tuotteessa havaitaan materiaali- tai valmistusvirhe varaa myyjä tai maahantuoja oikeuden virheen korjaukseen. Takuuta koskevat korjausvaatimukset ja reklamaatiot on tehtävä viipymättä virheen havaitsemisesta. Kaupasta vaaditaan aina todisteeksi ostokuitti tai kopio tai päivätty takuutodistus. Kuluttajan lailliset oikeudet määräytyvät soveltuvin osin kulutustavaroiden myyntiä koskevan lainsäädännön mukaan. Tämä takuumenettely ei vaikuta näihin oikeuksiin. Takuumenettely on yhtenevä EU-määräysten kanssa ja on voimassa EU:n jäsen valtioissa.
Takuu ei koske tuotteita, joita ei ole asennettu oikein ja/tai säädetty maahantuojan ohjeen mukaan.
Takuu ei koske vaurioita, jotka ovat aiheutuneet törmäyksestä, iskusta, tuotteen väärinkäytöstä, valmistajan teknisten määräysten noudattamatta jättämisestä tai muista olosuhteista, joissa tuote on joutunut alttiiksi sen tyypille soveltumattomille voimille tai kuormille.
Takuu ei päde, jos tuotetta on muutettu tai tuote on vaihdettu toiseen kuin alkuperäinen.
Takuu ei päde, jos sarjanumeroa tai tuotantokoodia on muutettu, turmeltu tai jos sarjanumero tai tuotantokoodi on poistettu.
Takuu ei koske normaalista kulumisesta aiheutuneita muutoksia. Kuluvat osat voivat vaurioitua normaalikäytön seurauksena, maahantuojan suositusten mukaisen huollon laiminlyönnin vuoksi ja/tai jos tuotetta on käytetty tai se on asennettu muissa kuin suositelluissa olosuhteissa tai muussa paikassa. Myös normaalin huoltotoimen laiminlyönti lakkauttaa takuun voimassaolon.
Kuluvia osia ovat tiivisteet, jarrupalat, renkaat, ketjut, hammasrattaat, kasetit, vaijerit, vaijerinkuoret, ohjaintangon kahvat, takavaihtajan ketjuohjainpyörät, vanteet, levyjarrujen levyt, jarrukengät, satula, rumpujarrunapojen kilvet, jousituselementtien kiinnitysosat ja työkalut.
Polkupyörän takuun piiriin eivät myöskään kuulu siihen asennetut lisävarusteet kuten seisontajalat, lokasuojat, tavaratelineet, soittokellot, valot ym.
Takuu ei vastaa vaurioita jotka ovat tapahtuneet muussa kuin normaalikäytössä. Normaalikäytön ulkopuoliseksi käytöksi katsotaan pyörällä hyppiminen rampeilla tai muutoin, kilpailu- tai vuokrakäyttö, ammattimainen käyttö.
Takuu ei koske normaaleja huoltotoimia eikä pyörän säätöjä.
Tuotteen lujuuteen tai käyttökelpoisuuteen vaikuttamattomia pieniä virheitä ulkopinnassa samoin kuin pieniä epätasaisuuksia maalauksessa tai kromauksessa tai alumiinipinnassa, jotka ovat aiheutuneet sään vaihtelusta, ei katsota takuun alaisiksi virheiksi.
Kuljetuksen aikana syntyneet viat tai vauriot eivät kuulu takuun piiriin. Mikäli havaitset kuljetuksesta johtuvan vian sähköpyörässäsi otettuasi tuotteen paketista toimituksen jälkeen, ole meihin yhteydessä niin selvitämme yhdessä valmistajan ja toimittajan kanssa kenen vastuulle virhe kuuluu.
VIRHEET
Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi), puh. 029 553 6901. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Korjauksesta ei aiheudu kustannuksia, mikäli vika kuuluu takuun piiriin. Jos tuotteesta löytynyt vika ei kuulu takuun eikä virhevastuun piiriin tai sen katsotaan aiheutuneen kuluttajan takuuehtojen vastaisesta toiminnasta, niin jo suoritetun takuukorjauksen kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta. Kuljetuskustannukset lisätään aina hintoihin mikäli huoltotoimenpide ei kuulu takuun piiriin.
MAKSAMINEN
Tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassasivulla haluamallasi Svea Payments Oy:n maksuvaihtoehdolla.
Valittavanasi on maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai erämaksulla.
Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard)
Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Worldlinen kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.
Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoimini Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.
Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1a, 00180 HELSINKI
Puhelin: +358 (0)9 4241 7040
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments(at)svea.fi
Lisätietoa Svean maksuratkaisuista.
OIKEUS TILAUS- JA TOIMITUSEHTOJEN MUUTOKSIIN
Terassiipi.fi verkkokauppa säilyttää oikeuden tilaus- ja toimitusehtojen muutoksiin.
TILAUKSEN PERUUTTAMINEN, VIRHEVASTUU JA REKLAMAATIOT
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.